vrijdag 27 november 2009

Vandaag heb ik een examen gedaan voor het CBIP certificering (Certified Business Intelligence Professional): De core examination. Voor dit examen heb ik me eigenlijk minimaal voorbereid omdat ik de afgelopen week behoorlijk ziek was. Maar goed nieuws: ik ben geslaagd! Ik heb 68% score, 2% minder dan het benodigde aantal voor het master niveau. Dat is dan weer minder. Nou even afwachten hoe ik de andere twee examens (datawarehouse en datamanagement) doe. Mocht ik die boven de 70% scoren dan doe ik deze nog eens over. Is toch wel leuk als ik meteen master niveau kan halen. Een andere examen deelgenoot heeft het net niet gehaald. Hij had 45% score. Dit geeft toch wel aan dat je het examen niet zomaar haalt.

Wellicht voor degene die een beetje willen weten waar het examen over gaat: Er waren zomaar enkele vragen bij van het preparation course (had ik dus niet meer geleerd). Sowieso enkele vragen over Gantt en PERT. Verder waren er veel termen die mij niet direct iets zeiden zoals iets met een check reconciliation en Operations research. Verder ook vragen m.b.t. wat je in bepaalde situaties zou doen zoals hoe je ervoor zorgt dat een boodschap overkomt: zet in een document of kijk of de ontvanger begrijpelijk kijkt. Dus.... Het Examen was dus een beetje bewerkelijk en het engels was niet altijd even makkelijk te volgen. De stof leek me behoorlijk verouderd en zag hierin weinig terug van moderne management vaardigheden en IT mogelijkheden.

Greetz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten