vrijdag 4 december 2009

Al enige tijd gebruik ik indirecte variabelen in SSIS. Ik kreeg warnings dat SSIS "attempting to configure from variable...etc.". Omdat het een warning was dacht ik dat het een melding was dat SSIS de variable probeerde te benaderen (en dat het wel lukte nam ik aan).

Nu ben ik bezig met DTEXEC en xp_Cmdshell en nu kreeg ik wel een duidelijkere foutmelding dat de environment variable niet gevonden kon worden!

The configuration environment variable was not found. The environment variable was: .........This occurs when a package specifies an environment variable for a configuration setting but it cannot be found. Check the configurations collection in the package and verify that the specified environment variable is available and valid

Heh?!

Even googlen leverde op dat de SQL Server service opnieuw gestart moet worden. Probleem opgelost.

Greetz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten